Amenzi colosale pentru Auchan și Penny! Ce au descoperit inspectorii este uluitor!
Controale amănunțite în magazine celebre
Ce nereguli au fost găsite în magazinele Penny și Auchan
Inspectorii au dat amenzi usturătoare
Ce nereguli au fost găsite în magazinele Penny și Auchan
Inspectorii au dat amenzi usturătoare
Controale aspre au fost efectuate în toate supermarketurile celebre din țară, inclusiv la magazinele Auchan și Penny. Inspectorii au descoperit nereguli grave, motiv pentru care au aplicat amenzi colosale în valoare de peste 6 milioane de lei și au închis temporar unele dintre aceste unități comerciale.
ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) a efectuat inspecții amănunțite la 350 de magazine din rețelele de retail Auchan și Penny, care sunt răspândite pe întreg teritoriul țării. Scopul acestei campanii extinse de verificare a fost asigurarea respectării normelor de protecție a consumatorilor.
Inspectorii au subliniat faptul că orice magazin, indiferent de faima și cifra de afaceri pe care o are, trebuie să respecte normele în vigoare. Aceștia au dorit să se asigure că regulile sunt aplicate în mod corespunzător în toate supermarketurile din țară.
Horia Constantinescu, președintele ANPC, a declarat că acțiunile vizând marii retaileri vor continua. El a subliniat faptul că, la fel ca și mica băcănie de cartier, și aceste băcănii gigantice trebuie să respecte consumatorii și legea, indiferent de proprietar și cifra de afaceri.
Comisarii ANPC au fost șocați de ceea ce au descoperit în multe magazine. Deși erau conștienți că vor avea parte de surprize neplăcute, nu se așteptau să găsească probleme atât de grave, mai ales în unitățile comerciale celebre.
Principalele nereguli constatate în magazinele Penny și Auchan au fost legate de starea vitrinelor frigorifice și a camerelor de frig. Inspectorii au descoperit zone extinse cu rugină, vopsea exfoliată, ventilație neigienizată, depuneri de praf, lichide scurse și resturi alimentare.
De asemenea, s-au remarcat și alte probleme precum comercializarea produselor alimentare congelate cu depuneri masive de gheață sau arsuri de congelare, comercializarea fructelor și legumelor cu modificări organoleptice sau lovituri mecanice, comercializarea produselor alimentare în afara datei limite de consum recomandată de producător și comercializarea produselor alimentare care nu se încadrau în cantitatea netă declarată pe ambalaj.
Inspectorii au mai constatat utilizarea spațiilor de depozitare neigienizate, cu impurități și resturi de ambalaje, precum și prezența insectelor vii în aceste spații. De asemenea, nu s-au afișat lista de ingrediente, valoarea nutrițională și alergenii la produsele de patiserie, s-au comercializat produse cu ambalaje depreciate și s-au folosit informații înșelătoare privind pachetele de produse.
Rezultatul acestor constatări a fost aplicarea de amenzi în valoare totală de 6,3 milioane de lei către companiile în cauză. De asemenea, au fost închise temporar 45 de magazine până la remedierea deficiențelor constatate. Pentru un magazin în particular, s-a propus chiar închiderea pe o perioadă de 6 până la 12 luni.
În total, au fost aplicate 108 avertismente și s-au oprit definitiv de la comercializare produse alimentare neconforme în valoare de aproximativ 230.000 de lei. De asemenea, au fost propuse decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare și s-a propus închiderea temporară pentru 4 unități pe o perioadă de până la 6 luni și pentru o unitate pe o perioadă de 6 până la 12 luni.
Un exemplu în acest sens este Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC), care a impus amenzi de peste 500.000 de lei pentru cele 13 magazine Penny din Bihor și hypermarketul Auchan din Oradea. Aceste sancțiuni au fost aplicate ca urmare a constatării mai multor nereguli, inclusiv vânzarea de produse alterate și practici comerciale incorecte. De asemenea, zona de panificație a hypermarketului Auchan și spațiile frigorifice ale mai multor magazine Penny au fost închise temporar.
Aceste controale și sancțiuni severe demonstrează importanța respectării normelor și regulilor în industria alimentară. Consumatorii trebuie să aibă încredere că produsele pe care le cumpără sunt sigure și respectă standardele de calitate. Este responsabilitatea autorităților să asigure respectarea acestor reguli și să aplice sancțiuni corespunzătoare în cazul încălcărilor.