Descoperă secretul retailerilor: De ce ai văzut decorațiuni și dulciuri de Crăciun în octombrie?
În fiecare an, magazinele încep să pună decorațiuni și să cânte colinde de Crăciun din ce în ce mai devreme. Ambianța este menită să răspândească veselie și să le reamintească consumatorilor că este timpul să facă cumpărături serioase. Dar, de ce decorațiunile și dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie? Tactica retailerilor funcționează perfect și se oglindește în numărul mare de vânzări, de la an la an.
Decorațiunile și dulciurile de Crăciun, doar o practică de marketing?
Această manifestare aproape omniprezentă a veseliei de sezon coincide cu cea mai aglomerată și mai importantă perioadă a anului pentru magazine. Este, de asemenea, o perioadă în care consumatorii sunt predispuși să fie nervoși din cauza aglomerației, dezamăgiți dacă un comerciant nu are un articol în stoc sau de-a dreptul iritați dacă un vânzător face o greșeală. Dar, este doar o practică de marketing?
Care este motivul pentru decorațiunile și dulciurile de Crăciun au apărut în magazine din octombrie?
Un nou studiu încearcă să rectifice acest lucru, întrebându-se ce impact au de fapt toate sclipiciurile și ghirlandele asupra stării de spirit a cumpărătorilor. Ajută oare la calmarea consumatorilor și la îmbunătățirea atitudinii lor față de vânzători? Sau ar putea avea un efect opus? Autorii studiului au descoperit că răspunsurile specifice provocate de decor depind de o serie de factori, inclusiv religia și experiențele anterioare ale consumatorilor în domeniul comerțului cu amănuntul.
Prezența simbolurilor asociate tinde să îi facă pe oameni să se simtă mai iertători față de vânzători
Pe parcursul a șapte experimente cu aproximativ 2.000 de participanți selectați aleatoriu, autorii au descoperit că prezența simbolurilor asociate cu Crăciunul tindea să îi facă pe oamenii cu un trecut religios să se simtă mai iertători față de vânzătorii care au făcut o greșeală sau care i-au dezamăgit în mod direct în timpul unei tranzacții. Totuși, autorii avertizează că acest lucru nu este un panaceu pentru reacțiile negative ale consumatorilor.
Tactica retailerilor de marketing funcționează perfect
Motivul pentru decorațiunile și dulciurile de Crăciun apărute în magazine din octombrie ține și de planul de marketing al fiecărui retailer. În acest mod, ei speră să-și atragă și mai mulți clienți în perioada premergătoare Sărbătorilor de iarnă. Tactica retailerilor de marketing funcționează perfect, aducându-le un număr mare de vânzări și profituri.
Concluzie
Decorațiunile și dulciurile de Crăciun apărute în magazine din octombrie nu sunt doar o practică de marketing, ci și o tactică eficientă pentru a atrage clienții. Acestea pot avea un impact asupra stării de spirit a cumpărătorilor și pot face sezonul mai luminos. Cu toate acestea, nu pot înlocui o interacțiune pozitivă între consumator și angajat. O combinație între atmosfera festivă și un serviciu de asistență pentru clienți de calitate poate fi cheia pentru a păstra cumpărătorii mulțumiți și pentru a crește veniturile și profiturile retailerilor.