Scandalos! ANPC lovește Lidl România cu amenzi șocante!
Controale ANPC în 295 de magazine Lidl
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (ANPC) a demarat o campanie de verificare în mai multe magazine Lidl din întreaga țară. Au fost vizate 295 de locații, iar rezultatele controalelor nu au fost deloc favorabile pentru operatorul economic.
Ce sancțiuni au aplicat inspectorii ANPC?
Inspectorii ANPC au aplicat un număr de 757 amenzi contravenționale în valoare totală de aproximativ 7,5 milioane de lei. De asemenea, au fost emise 113 avertismente de oprire definitivă de la comercializarea produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 de lei.
În urma acestor constatări, 23 de puncte de lucru au fost temporar închise până la remedierea deficiențelor. Alte 4 unități din județele Botoșani, Galați și Giurgiu vor fi închise temporar pentru o perioadă de până la 6 luni. În plus, șapte puncte de lucru din Regiunea București-Ilfov au fost închise definitiv. De asemenea, alte 43 de unități au primit o decizie de încetare a practicii comerciale incorecte.
Ce nereguli au fost descoperite?
Inspectorii ANPC au constatat că la raft erau comercializate produse alimentare cu diferențe de gramaj. De asemenea, multe unități nu respectau regimul promoțiilor, vânzând produse multi-pack la bucată. Pâinea era depozitată în lăzi neigienizate, iar fructele și legumele prezentau modificări organoleptice și erau de o calitate inferioară, cu toate că era menționată calitatea I. Produse expirate puteau fi găsite și pe rafturile magazinelor Lidl.
Horia Constantinescu, președintele ANPC, a declarat că „ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț, dar este ciudat că niciodată nu se adaugă un pic în plus pentru a preveni scăderea cantității. Lidl este criticat pentru comportamentul său necorespunzător la cântar.
Aceste nereguli descoperite în magazinele Lidl ridică întrebări cu privire la transparența și respectul față de consumatori al acestui operator economic. Este important ca astfel de controale să continue pentru a asigura siguranța și calitatea produselor comercializate în magazinele din întreaga țară.