Șocant! Orange, amendată cu sute de mii de lei! Descoperă cum clienții au fost înșelați de neregulile ANPC!
Unul din cei mai mari jucători din piața de telecomunicații din România are mari probleme la capitolul practicilor comerciale. Conform Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), gigantul Orange a primit o amendă de sute de mii de lei, pe baza unor nereguli găsite în serviciile pentru clienți. Această situație a creat un adevărat șoc în rândul utilizatorilor companiei Orange, care acum se întreabă cum au fost înșelați de aceste nereguli.
Orange are mari probleme. ANPC a intervenit în piață
Unul din cei mai importanți operatori de telecomunicații din piața românească este Orange, care a avut, conform datelor financiare pentru primele nouă luni ale anului 2023, o cifră de afaceri de 1,144 miliarde de euro. Cu toate acestea, cifrele indică o scădere cu cel puțin 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În trimestrul al treilea, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri de 384 milioane de euro. Cu toate acestea, conform ANPC, se pare că lucrurile nu stau chiar așa cum ar trebui în ograda gigantului Orange.
Orange are mari probleme!
Conform unui comunicat preluat de Agerpres, ANPC a efectuat în ultimele luni mai multe controale de fond în cadrul companiei Orange România, ca urmare a unor reclamații venite de la clienții companiei. Aceste controale au fost parte a unei tematici naționale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă și comunicații respectă prevederile legale în vigoare în domeniu. Rezultatele acestor controale au dus la amendarea Orange România și la propunerea de încetare a practicii comerciale înșelătoare.
Orange, amendă de sute de mii de lei din partea ANPC
În aceste zile au fost finalizate controalele și ANPC a anunțat că Orange România a primit o amendă în valoare de 150.000 de lei. Această amendă vine în urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic și a deficiențelor constatate. În comunicatul ANPC se arată că echipele de control au aplicat amenzi contravenționale și au propus încetarea practicii comerciale înșelătoare.
Care au fost neregulile găsite de ANPC în serviciile pentru clienți
Raportul oficial al ANPC dezvăluie o serie de nereguli grave și practici comerciale nelegale făcute de compania Orange în perioada verificată. Printre acestea se numără promovarea către public a prețurilor fără ca acestea să includă toate taxele, comercializarea unor accesorii în rate egale cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanțe de preț, rezervarea dreptului de a limita consumul serviciilor de date în roaming SEE fără informarea consumatorilor și soluționarea reclamațiilor primite de la clienți pentru serviciile Prepay într-un termen mult mai mare decât cel legal.
Orange România obligată la plată
În urma acestor nereguli constatate, Orange România a fost obligată să plătească suma de 150.000 de lei și să rezolve situațiile grave semnalate de ANPC. Aceasta este o lovitură puternică pentru imaginea companiei Orange și ridică semne de întrebare asupra practicilor comerciale ale acestui gigant al telecomunicațiilor din România.