Cât de mulți bani sunt românii gata să arunce pe Black Friday? Topul produselor dorite!
Black Friday este cel mai așteptat eveniment de shopping din an. Mulți se pregătesc pentru ziua cea mare cu bugete și liste de cumpărături. Dar câți bani sunt dispuși românii să cheltuiască de Black Friday? Printre cele mai căutate produse, an de an, se numără electrocasnicele, Gadget-urile și smartphone-urile.
Interesul românilor pentru cumpărături de Black Friday a scăzut
Un studiu recent arată că românii nu se mai înghesuie să cheltuie bani de Vinerea Neagră anul acesta. Spre deosebire de anul trecut, în 2023, procentul celor care vor să cumpere ceva a scăzut cu 5%. În 2022, 62% dintre români voiau să achiziționeze ceva de Black Friday.
Câți bani sunt dispuși românii să cheltuiască de Black Friday
Cei mai înclinați să cumpere ceva de Black Friday, conform studiului, sunt oamenii sub 40 de ani, în special femeile, persoanele cu venituri medii, părinții cu copii minori și persoanele fără copii. Anul acesta, românii au un interes mai crescut pentru haine și încălțăminte. Dar în 2023, românii au început să fie mai organizați și își fac lista de cumpărături cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie. Tinerii din Generația Z și persoanele fără copii sunt ceva mai spontani. 2 din 10 preferă să se hotărască pe loc ce vor cumpăra, conform studiului.
Ce produse sunt la mare căutare în această zi
Românii vor să cumpere electronice și electrocasnice la preț redus de Black Friday, însă și aici interesul a scăzut cu 7 procente față de anul trecut. În topul preferințelor se află și produsele IT&C, însă tot în scădere. Apetitul a crescut cu 14% pentru articolele de fashion: îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, etc. Interesul este și mai mare pentru generația Z (64%) și pentru femei (58%). Cei mai mulți preferă să cumpere online, iar majoritatea o fac pentru că găsesc lucruri la ofertă. 1 din 4 români va căuta oferte atât în magazinele fizice, cât și online. Sunt și alții care profită de Black Friday ca să cumpere cadouri de Crăciun sau alte aniversări.
Concluzie
Studiul arată că 6 din 10 români cumpără în această zi, principalul motiv fiind, desigur, ofertele de neratat la produsele pe care le doresc. Cu toate acestea, interesul românilor pentru cumpărături de Black Friday a scăzut în 2023, iar mulți adoptă o abordare mai prudentă în gestionarea bugetului alocat. Chiar și așa, Black Friday rămâne un eveniment important în calendarul shopping-ului românilor, iar produsele electronice, electrocasnicele și articolele de fashion sunt cele mai căutate în această zi.