Descoperire șocantă de la mecanici: Greșeala mortală pe care o fac șoferii la semafor!
Cei mai mulți dintre șoferi sunt obișnuiți să scoată mașina din viteză când așteaptă schimbarea culorii semaforului. Azi vă spunem care sunt șoferii care nu trebuie să scoată maşina din viteză când stau la semafor. Aşa o strici fără să îţi dai seama, sfatul mecanicilor.
Ce șoferii nu trebuie să scoată maşina din viteză la semafor. Așa se strică mai repede mașina
Puțini dintre români știu însă în cazul anumitor mașini mecanicii recomandă lăsarea lor în viteză atunci când se așteaptă la semafor. În cazul unui automobil cu transmisie manuală este normal să scoți din viteză atunci când stai pe loc.
Atenție la tipul de cutie de viteze
Atât producătorii auto, cât și mecanicii spun asta, pentru a proteja ambreiajul și a evita uzarea lui prematură. Însă, în cazul mașinilor dotate cu cutii de viteze automate, recomandarea este exact invers.
Sistemul decuplează singur transmisia
La cutia automată, atunci când apeși frâna, sistemul decuplează singur transmisia. Este conceput să facă asta foarte lin, fără ca tu să îți dai seama de tranziție. Și, cât timp ții piciorul pe frână, transmisia e decuplată. Părerea mea e că nu e bine să bagi mașina în Park sau în Neutral, când te oprești la semafor. Cu cât vei face asta mai des, cu atât vei uza mai tare cutia”, a explicat pentru ProMotor, mecanicul auto Robert Marin.
Recomandare pentru mașinile cu transmisie automată
În cazul automobilelor cu transmisie automată, recomandarea mecanicilor este să nu scoți mașina din viteză când stai la semafor. Indiferent că e vorba de mașini electrice sau vehicule cu motor pe benzină sau motorină.
Evitarea trecerii frecvente între treptele de viteză
Sistemele de transmisie automată sunt foarte complexe, iar șoferilor le este recomandat să alterneze cât mai puțin între P, R, N și D. Aceste poziții ale cutiei de viteze au scopuri specifice și trecerea frecventă între ele poate duce la uzură prematură a componentelor.
Când se schimbă cutia din D în P sau N
Recomandarea specialiștilor este ca, odată ce transmisia a fost pusă în poziția D, aceasta să rămână cuplată până când parcăm mașina și să nu trecem în P sau N ori de câte ori staționăm la semafor sau oricând în trafic.
Efort mic pentru o economie mare
Sunt mașini la care, de exemplu, se strică senzorul de la manetă dacă e folosit prea mult. Este vorba de o uzură prematură a switch-ului de la manetă. Sunt cutii la care am întâlnit probleme din cauza numeroaselor treceri din D în P și apoi iar în D. Și pentru că e un sistem foarte, foarte complex, conceput să funcționeze într-un anumit fel. Sfatul meu pentru șoferii care au mașină cu transmisie automată e să o lase cuplată în D. Chiar și când stau la semafor. Nu îi costă decât un mic efort, de a ține piciorul pe frână. Dar îi scutește de o vizită prematură la mecanic, a mai explicat mecanicul auto.