Surpriza uriașă pentru Centura Capitalei! Noi șantiere se deschid în Jilava – Măgurele
Vești bune pentru români, mai ales pentru bucureșteni, deoarece Centura Capitalei va fi lărgită și vor fi construite noi intersecții în zona Jilava – Măgurele. Aceste măsuri vor avea un impact pozitiv asupra traficului și vor aduce o gură de aer proaspătă pentru cei care folosesc această rută zilnic.
Un nou șantier se deschide pe Centura Capitalei
Ministerul Transporturilor a anunțat că s-a avizat Proiectul Tehnic de Execuție pentru lărgirea la patru benzi a Centurii București, lotul II, dinspre Domnești spre Jilava. Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a declarat că următorul pas este emiterea Autorizației de Construire, iar execuția efectivă este estimată să înceapă în luna decembrie a acestui an.
Centura Capitalei intră în subteran
Unul dintre aspectele importante ale acestui proiect este amenajarea unor intersecții pe trei nivele, pentru a fluidiza traficul din Capitală. Lotul I, dinspre Domnești spre Jilava, va avea un pasaj subteran pe DN5, amenajare de bretele de viraj și sensuri giratorii. Lotul II, de la Jilava spre Măgurele, va avea un pasaj suprateran pe centură, la patru benzi. Lotul III, de la Bragadiru spre Cornești, va avea și el un pasaj subteran pe Centura București.
Autostrada de Centură a Capitalei
În curând, se va deschide primul tronson al Autostrăzii de Centură a Capitalei, cu o lungime de 10 km. Acesta reprezintă doar 10% din totalul autostrăzii planificate de 100 km. Constructorul lotului 2 Nord a finalizat lucrările pe cei 19 km contractați mai devreme decât era prevăzut. Cu toate acestea, jumătate din acest tronson nu va fi deschis încă circulației, urmând ca întreaga Autostradă de Centură să fie finalizată în 2026.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că până la finalul acestui an vor fi finalizați aproximativ 44 de km din totalul Autostrăzii de Centură. De asemenea, se preconizează că începând cu luna decembrie vor fi deschiși pentru circulație publică primii 10 km din Lotul 2 Sud, între Jilava și Bragadiru.
Aceste dezvoltări în infrastructură reprezintă un pas important pentru mobilitatea din zona Capitalei și pentru îmbunătățirea traficului. Cu toate acestea, Bucureștiul rămâne încă singura capitală din Uniunea Europeană fără o autostradă de centură completă. Speranța este că progresul actual în construcție va remedia acest deficit în viitorul apropiat.